Na to hoće li naš brend doći do onih kojima naša usluga ili proizvod trebaju, utječe mnogo faktora.
Neki od njih su: kvaliteta usluge ili proizvoda, korisničko iskustvo i zadovoljstvo, marketing, prodaja, dosljedno pojavljivanje, vizualni identitet, način i stil komunikacije…
Puno je stvari koje osoba iza biznisa već na samom početku mora naučiti kako bi postavila dobre temelje.
Mi ćemo danas na jednostavan i zanimljiv način naučiti što je to vizualni identitet i zašto je on toliko važan.
Spremni?
Što je vizualni identitet?
Vizualni identitet je sve ono što jedan brend zagovara i u što vjeruje. Da bismo lakše shvatili, možemo zamisliti brend kao osobu.
Npr. recimo da je riječ o ženskoj osobi, poduzetnici koja ima fleksibilno radno vrijeme. Marljiva je, vrijedna i draga.
Putuje nekoliko puta godišnje, obožava ljeto i bira samo najbolje smještaje za sebe. Hrabra je, optimistična, iskrena i jednostavna osoba.
Hrani se zdravo i brine o svom tijelu. Voli zelenu boju, glazbu i obitelj. Obožava plivanje, arhitekturu, interijer i smisao za lijepo.
Zadatak vizualnog identiteta bio bi interpretirati sve to kroz autentičan logotip, boje, tipografiju, fotografije, vizuale…
Na taj bi način brend, svojim stilom pojavljivanja, jasno komunicirao svoju istinu.
Zašto je važno isticati koje vrijednosti brend zagovara?
Sigurno si više puta čuo/čula uzrečicu poput: „Ne možeš se svidjeti svima. Ako se nastojiš svidjeti svima, nećeš se svidjeti nikome.“ Upravo o tome se radi.
Možemo ponovo zamisliti brend kao osobu i provući ga kroz prijateljstvo. Npr. postoje osobe u tvom krugu ljudi s kojima se osjećaš sigurno podijeliti neke svoje strahove, brige, želje, lijepe stvari…
Imaš osjećaj da se razumijete i razmišljate isto.
To su tvoji prijatelji kojih se uvijek prvih sjetiš i njih biraš pored sebe.
Kada sastavljaš popis uzvanika za svoj rođendan, oni su ti na samom vrhu popisa.
Te osobe nisi slučajno odabralo/la, već su se vaše vrijednosti i način razmišljanja poklopili.
Brend je kao osoba. Da bi ti se približio, izgradio odnos i prijateljstvo mora iskreno pričati ono tko je, što voli, što zagovara i kako razmišlja.
Na taj se način postepeno gradi krug istomišljenika. Zajednica koja voli i kupuje sve što taj brend osmisli i izbaci na tržište.
Kada bi brend „skrivao“ svoje vrijednosti, ne bi se svidio nikome, pa čak ni sam sebi.
Kako vizualni identitet pomaže da se neki brend istakne od ostalih?
Ono u što vjerujem je da konkurencija ne postoji. Zašto?
Zato što osoba iza jednog biznisa i osoba iza drugog biznisa nisu iste.
Ne pojavljuju se za ono što im je važno na jednak način. Ne komuniciraju na jednak način. Zapravo privlače sasvim drugačiju publiku.
Svaka osoba ima izgrađen svoj sustav vrijednosti.
Kada krećemo s izradom vizualnog identiteta, svakom kvalitetnom dizajneru treba biti važno upoznati osobu iza biznisa.
Ljudi su oni koji pokreću, koji su energija. Ta energija može se i treba uklopiti u vizualnu komunikaciju.
Kada se to učini na ispravan način, konkurencija više ne postoji.
Onu energiju koju si prije ulagao/la u praćenje što konkurencija radi, sada usmjeravaš u jasnu komunikaciju koja postepeno privlači samo tvoj krug ljudi.
Kako vizualni identitet gradi prepoznatljivost i povjerenje te utječe na prodaju?
Kako bih ti što lakše objasnila, zamolit ću te da zamisliš neki brend koji rado pratiš na društvenim mrežama. Diviš mu se, a on je gotovo svakodnevno prisutan.
Njegove ti objave unose mir i ugodu. S veseljem svakodnevno čitaš što ti danas ima za reći.
Čak i ona objava na društvenim mrežama, koju preskočiš i ne pročitaš, podsjetit će te na njega.
Boje, font i način pojavljivanja dale su ti znak o kome se ili čemu radi.
Može ti se dogoditi da boju koju taj brend zagovara vidiš negdje drugdje i sjetiš se svog omiljenog proizvoda. Npr. vidiš auto u toj boji, sladoled te boje ili neku drugu stvar.
Često kažu da o nekom proizvodu ili usluzi moramo čuti i do 8 puta da bi se odlučili na kupnju.
Dosljedno pojavljivanje u skladu s vizualnim identitetom uvelike utječe na prodaju odnosno na uspješnost tvog biznisa. Kvalitetan vizualni identitet nosi jedan dio kolača i šteta je ignorirati ga.
Kako vizualni identitet utječe na korisničko iskustvo i cijenu proizvoda ili usluge?
Idemo ponovo s opipljivim primjerima.
Brend se svakodnevno pojavljuje na Instagramu, LinkedInu, Facebooku i poštuje definirane vizualne vrijednosti. Svoju web stranicu usklađuje sa svim vizualnim aspektima.
Svi mailovi i poruke komunicirane prema klijentu usklađene su s ostatkom brenda.
Brend provodi druženja uživo, radionice i meet upove gdje vodi računa da su printani materijali, banneri, baloni, pa čak i kolači vizualno usklađeni. Klijenti i prisutni na druženju fotografiraju ambijent, dijele svoja pozitivna iskustva s drugima putem društvenih mreža.
Brend organizira online webinare, edukacije ili radi s klijentima 1 na 1 te vodi brigu o dizajnu e-booka, prezentaciji i ostalim materijalima.
Sve to značajno utječe na pozitivno korisničko iskustvo. Gradi osjećaj važnosti i brigu prema klijentima.
Samim time cijena usluge ili proizvoda može i treba biti veća, što sveukupno šalje poruku da se na ovaj brend sigurno osloniti.
Kako vizualni identitet pojednostavljuje komunikaciju?
Vjerujem da ti se više puta dogodilo da provedeš sate i sate dizajnirajući objavu za društvene mreže.
Nisi siguran/sigurna koja boja bi se više uklopila uz tvoju poruku?
Font ti djeluje nečitko i imaš osjećaj da je svega previše. Tvoja poruka u moru svega najčešće prođe neprimjetno.
Kada imaš vizualni identitet brenda koji si napravio/napravila u suradnji s grafičkim dizajnerom, stvari se u tom trenutku maksimalno pojednostavljuju.
Tebi postaje jasnije što i kako.
Svoje vrijeme koje si prije trošio/trošila na dizajn, sada možeš usmjeriti na pisanje sadržaja i bavljenje onime u čemu si stručan/stručna.
Kako ti to zvuči?
Danas uz prisutnu veliku produkciju sadržaja, važnije je nego ikada biti autentičan i pronaći svoj jezik.
Kreiranje svog vizualnog identiteta u skladu s poslovanjem prvi je korak ka tome.
Ako želiš izgraditi autentičan logotip ili ti trebaju brend materijali, evo kako ti ja mogu pomoći.
Ja sam Karla, grafička dizajnerica, ilustratorica i inženjerka. Pokretačica brenda Kkarikature i koautorica projekta Brinem o sebi 365 dana.
Kroz našu suradnju vodit ću te na jasan i organiziran način uz poštovanje rokova i uz veliku dozu originalnosti i smisla za lijepo.
Klijenti u toku suradnje posebno ističu da imaju osjećaj kao da ih “slušam”, što je ujedno i tajna uspješnog dizajna.
Ako ti takav pristup zvuči zanimljivo, zaviri u moj portfolio radova, a ja te čekam s druge strane ekrana na besplatnom inicijalnom callu!
Veselim se vizualno interpretirati tvoju istinu iza koje ćeš samopouzdano stati!